31 Ekim 2017 Salı

TAKI TASARIMCISI AİŞEGÜL TELLİ, DENİZ CANLILARINDAN İLHAM ALIYOR


Aişegül Telli, yüzük (detay).


Aişegül Telli’nin sıra dışı takı tasarımlarını, sosyal medya aracılığıyla tanıma şansım oldu. Uzun süredir kendisini takip ediyorum. Bir kadın olarak bu eşsiz tasarımlarından etkilenmemek imkansız. Yazımızda “Undersurface” koleksiyonunundan takıların yanı sıra ‘Luxury Diet’ serisinden ilk örnekleri bizlerle paylaştı. Facebook ve blog sayfam için Aişegül Telli takı tasarımlarının ilham kaynaklarını, üretim sürecini şöyle anlatıyor:

Aişegül Telli, Blue Reef kolye.
“İstanbul Üniversitesi Kimya mezunuyum; zoraki mezunuyum çünkü bilimden çok her zaman sanata ilgi duydum. Tabi şimdi ikisi arasındaki bağı daha iyi anlıyorum. Kendini ifadenin, bana özel şeklini keşfetme yolunda fotoğraf ve resimle ilgilendim. Dört sene önce bir çağdaş takı atölyesinde sadece haftada bir kez eğitim almaya başladım. Aileden gelen bir meslek olduğundan elim yatkındı ve geçen bir yıl ardından daha iyi odaklanabilmek ve ilk koleksiyonumu oluşturmak adına küçük bir atölye kurdum. Yurtiçi ve yurtdışında, teknik ve malzemeler üzerine eğitimlere katıldım. Bir deniz aşığı olarak ilk çıkan koleksiyonun su ve sualtı canlılarına öykünmesi kimseyi şaşırtmamış olmalı. Yarattığım formların, canlı renklerin ve kullandığım malzemenin uyumluluğu sayesinde olsa gerek kısa sürede beğenildi.


Aişegül Telli, kolye.
‘Undersurface’ adını verdiğim seride pirinç, gümüş, reçine, pigment ve cam kullanıyorum. Cam kürelerin ışığı yansıtması sayesinde mercan görünümündeki bu parçalar daha da canlı bir görünüme sahip oluyor.


Aişegül Telli, Coralline Yüzük.
İşlerim İtalya, İspanya, Brezilya, Fransa, Litvanya, Amerika, Çin gibi birçok ülkede sergilendi. Şu an Belçika’da sürmekte olan bir sergide yer alıyorum. Önümüzdeki aylarda Almanya ve Çin’de etkinlikler var.  Roma, New York ve Porto Alegre’de olmak üzere üç tane galeri ile çalışıyorum. Daha çok yurtdışında aktif olmamın sebebi burada çağdaş takıya açık sergi alanlarının azlimi - hatta az ile yok arasında. Gün geçtikçe çağdaş sanata olan ilgi büyüyor. Umudum bununla birlikte çağdaş takının da yerini bulabilmesi ve anlaşılabilmesi... Çağdaş takıda farklı materyaller ve alışılagelmedik formlar görürsünüz. Değerli metal ve taş kaygısı yoktur. Bu çoğunlukla bir dezavantaj. Son zamanlarda yaptığım işlerde değer, lüks, ulaşılabilirlik temalarını konu alıyorum. ‘Luxury Diet’ serisi bu fikirden yola çıkarak oluştu.”



Aişegül Telli, Algae Allay Yüzük.


BİLGİ İÇİN
aisegultellijewelry@gmail.com
www.aisegultelli.com
instagram: @aisegultellijewelry

facebook: aisegultellijewelry


Aişegül Telli, Kolye.


Aişegül Telli, Shadow Reef Kolye.

Aişegül Telli, Obje.

Aişegül Telli'nin İlham Kaynağı Deniz Canlıları.

Aişegül Telli'nin deniz altında çektiği fotoğraf.


Aişegül Telli'nin deniz altında çektiği fotoğraf.


Aişegül Telli'nin deniz altında çektiği fotoğraf.


Aişegül Telli'nin deniz altında çektiği fotoğraf.

Aişegül Telli'nin atölyesinden bir köşe. 

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder