17 Mart 2016 Perşembe

AHMET YEŞİL “TARİHSİZ GÜNLÜKLER III” SERGİSİ GALERİ SOYUT’TA

Ahmet Yeşil, “Mavi Üzerine Notlar”, 2014, tuval üzerine yağlıboya, 150x100 cm.
Ahmet Yeşil’in “TARİHSİZ GÜNLÜKLER III” adlı sergisi, 18 Mart - 6 Nisan 2016 tarihleri arasında Ankara Galeri Soyut’ta izlenebilir. Sanatçının “TARİHSİZ GÜNLÜKLER” serisi, paletinin artıkları ile iyice minimalize olmuş kompozisyonlar arasında rölyef etkisi yarattığı çalışmalardan oluşuyor.

Sanatçının son dönem çalışmalarında tüm tematik anlatım dilinden soyutlanan minimal çalışmalar, plastik dille yaratılan imgesel açık yapıtlardır. Ahmet Yeşil’in tuvalinde, sözlük anlamının ötesinde plastik bir imge olarak yerleşen ip ve halat, maddi dünyadaki bağlayıcı rolünü tamamen kaybeder ve resim düzlemine yepyeni açılımlar sunar. İzleyiciler, ritmik bir akış yüklenen bu imgelere bırakır kendini ve sanatçının kendine has mavi, yeşil, mor ya da kırmızı renklerle tuval yüzeyinde yaratığı şiirsel kompozisyonların içine dalıverir. Denizin altında, dalgaların üzerinde, ıssız bir ormanda, bazen de yeşile gebe mavinin içinde buluverir kendini. Sanatçının istediği tam da budur: İzleyiciyi ve resimsel imge derin bir diyalog içindedir.


Ahmet Yeşil, “Aşkın Son Hali”, 2015,
tuval üzerine yağlıboya, 108x135 cm.
Ahmet Yeşil’in resim ve hayat arasında yarattığı ilişki, gerilim, çözüm bulma çabasının tuvale yansıması, toplum ile sanatı arasında bir uçurum yaratmaz. Onun sanatı herkese yakındır, herkes kendinden bir şeyler bulur. Ahmet Yeşil resmindeki ritm, denge, lirizm, ışık, gölge ve yeniden tanışıyormuşçasına öne çıkan canlı renklerin kusursuz uyumu birçok farklı kültürden izleyicinin, hızla resim ile ilişki kurmasını sağlar. Otuz yedi yıldır aktif olarak sanat yaşamının içinde olan Ahmet Yeşil, bugüne kadar 105 kişisel sergi açtı, 297 karma ve yarışma sergisine katıldı, 24 ödül aldı. Tam anlamıyla ‘nev-i şahsına münhasır’ olarak tanımlanabilecek bir fırçası vardır. Dünyadaki ve Türkiye’deki moda akımları çok yakından takip etse de o kendi gerçeğinden vazgeçmemiş, yıllar içinde fırça darbeleri ile tuvaline aktardığı özlemleri, tutkuları, heyecanları, duyguları, düşünceleri, acıları, mutlulukları onu nereye götürdüyse, sanatı da o bağlamda gelişmiş, bugünkü gücüne ulaşmıştır. Özellikle ve ısrarla belirtilmesi gereken nokta ise, dünyadaki hiçbir sanatçıyla karşılaştırılamayacak ve Ahmet Yeşil tarzı olarak anılan görsel bir dil yaratmış olmasıdır.


Ahmet Yeşil, “Tarihsiz Günlükler 1” 2015, tuval üzerine yağlıboya, 50x40 cm.

AHMET YEŞİL (1954, Mersin)

Mersin’de yaşıyor ve çalışıyor.

1973-1985      Ressam Nuri Abaç, İlhan Çevik ve Ernür Tüzün’den resim eğitimi aldı

2015                Anadolu Üniversitesi Sosyoloji Bölümü’ne devam ediyor

Türkiye’de birçok özel koleksiyonda yapıtları yer alan sanatçının, Almanya, Amerika, Kanada, Hollanda, İngiltere başta olmak üzere önemli yabancı koleksiyonlarda da eserleri bulunmaktadır. Ahmet Yeşil, Unicef Uluslararası Plastik Sanatlar Derneği üyesidir; şimdiye kadar 105 kişisel sergi açtı, 297 karma ve yarışma sergisine katıldı. Ulusal ve uluslararası yarışmalarda 24 ödül aldı.

TÜRKİYE'DEKİ KİŞİSEL SERGİLERDEN SEÇKİLER
2016    18 Mart - 7 Nisan, Galeri Soyut, Ankara
2016    15 Nisan - 5 Mayıs, MTSO Galerisi, Mersin
2015    Ekol Sanat Galerisi, İzmir
2014    Rh Sanat Galerisi, İstanbul
2014    Galeri Soyut, Ankara
2012    Galeri Soyut, Ankara
2010    Galeri Soyut, Ankara
2006    Osmanlı Tersanesi, Bodrum
2006    Ege Üniversitesi A.K.M., İzmir
2006    Ege Üniversitesi Sanat Fuarı, İzmir
2005    İlayda Sanat Galerisi, İstanbul
2004    Galeri Artist, İstanbul
2001    Aphrodias Sanat Galerisi, İzmir
2001    CEY Sanat Galerisi, İstanbul
2001    Görüntü Sanat Galerisi, Adana
2000    Armoni Sanat Galerisi, Ankara
1999    Kile Sanat Galerisi, İstanbul
1998    Halkbank Sanat Galerisi, Ankara
1997    Aphrodite Sanat Merkezi, İzmir
1995    Kile Sanat Galerisi, İstanbul
1995    Selvin Sanat Galerisi, Ankara
1993    Kile Sanat Galerisi, İstanbul
1990    Destek Reasürans Sanat Galerisi, İstanbul

YURT DIŞINDAKİ KİŞİSEL SERGİLERDEN SEÇKİLER
2016    Nisan, Taipei 101 Sanat Galerisi, Tayvan / Çin
2016    1-15 Şubat, Melina Kültür Merkezi, Atina / Yunanistan
2014    Ludwig Galerie Schloss, Oberhausen / Almanya
2013    Georgain National Museum, Tiflis / Gürcistan
2012    Survivors Mostra d'arte Contemporanea a Firenze, Floransa / İtalya
2011    Visual Touches Exhibition, New York / Amerika
2011    Galerie Tuillier, Paris / Fransa
2011    Earth Gallery, New Jersey / Amerika
2011    Floransa Bienali, Floransa / İtalya
2011    Miami Sanat Fuarı, Kişisel Sergi, Miami / Amerika
2005    Gallery Hittite, Toronto / Kanada
2005    Herrenhof Mussbach Sanat Galerisi, Neustadt / Almanya
2004    Lahey Hause of Art Gallery, Hollanda
2003    Amsterdam Hause of Art Gallery, Hollanda
2003    Monreal / Kanada

MÜZE VE KURUM KOLEKSİYONLARINDA BULUNAN ESERLER
T.C. Cumhurbaşkanlığı Koleksiyonu
T.C. Kültür Bakanlığı Koleksiyonu
T.C. Dışişleri Bakanlığı Koleksiyonu
T.C. Maliye Bakanlığı Koleksiyonu
Türkiye Cumhuriyet Merkez Bankası Koleksiyonu
İngiltere Kraliyet Koleksiyonu
Kushimoto Türk Müzesi
D.Y.O. Eğitim Vakfı Müzesi
Ankara Devlet Resim ve Heykel Müzesi
Balıkesir Belediyesi Devrim Erbil Müzesi
Körfez Belediyesi Müzesi
Eczacıbaşı Koleksiyonu
Cumhuriyet Gazetesi Müzesi
Uğur Mumcu Vakfı
Hacettepe Üniversitesi Resim Heykel Müzesi
Eskişehir Üniversitesi Çağdaş Sanatlar Müzesi
Tekel Koleksiyonu
Akbank Koleksiyonu
Vakıfbank Koleksiyonu
Ziraat Bankası Koleksiyonu

YURT DIŞINDAKİ KARMA VE GRUP SERGİLERİNDEN SEÇKİLER
2015    Carrousel du Louvre Museum Salle le Nötre 99 rue S.N.B.A. Salon Paris / Fransa
2015    29 Ekim Cumhuriyet Sergisi, Berlin / Almanya
2015    24 Temmuz - 14 Ağustos, E. Arimany Art Gallery, Tarragon / İspanya
2015    3 - 28 Eylül, Mar Art Gallery, Barcelona / İspanya
2015    8 - 28 Ekim, Salduba Art Gallery, Zaragoza / İspanya
2015    11 Aralık 2015 - 7 Ocak 2016, Terraferma Art Gallery, Lleida / İspanya
2014    Carrousel du Louvre Museum Salle le Nötre 99 rue S.N.B.A. Salon Paris / Fransa
2014    29 Ekim, 90. Yıl… 90 Sanatçı…, Berlin / Almanya
2014    Külture Inside Gallery, Lüksemburg
2013    Carrousel du Louvre Museum Salle le Nötre 99 rue S.N.B.A. Salon Paris / Fransa
2012    Rosso Opportunita, Survivors, Firenze / İtalya
2012    Carrousel du Louvre Museum Salle le Nötre 99 rue S.N.B.A. Salon Paris / Fransa
2011    Carrousel du Louvre Museum Salle le Nötre 99 rue S.N.B.A. Salon Paris / Fransa
2011    Grand Palais Salon Sergisi, Paris / Fransa
2010    Gallery Daniel Besseiche, Paris / Fransa
2010    Grand Palais Salon Sergisi, Paris / Fransa
2009    VI. Euro-American Visual Arts Exhibition, Campeche / Meksika
2009    Zagreb / Sırbistan
2008    San Diego Üniversitesi Takas (Swap) Sergisi, San Diego / Amerika
2008    Carrousel du Louvre Museum Salle le Nötre 99 rue S.N.B.A. Salon Paris / Fransa 2008  1-12 Eylül, Plastic Arts International Festival, Monastir / Tunus
2007    Carrousel du Louvre Museum Salle le Nötre 99 rue S.N.B.A. Salon Paris / Fransa
2006    Marson de I’unesco Coloir X-XL Place de Fontenoy, Paris / Fransa
2006    Le centre Culturel Anatolie de Paris / Fransa

BİENAL, FUAR VE SEMPOZUMLARDAN (ÇALIŞTAY) SEÇKİLER
2015    Süleymenpaşa Belediyesi Resim Çalıştayı, Tekirdağ
2011    Portakal Çiçeği Sanat Kolonisi, Sapanca / Sakarya
2011    Floransa Bienali, Floransa / İtalya
2011    Miami Solo Expo International Art Center, Miami / Amerika
2009    VI. Euro-American Visual Arts Exhibition, Campeche / Meksika
2008    1-12 Eylül, Plastic Arts International Festival, Monastir / Tunus
2007    Contemporary Art and Life Galeri, İstanbul
2006    Ege Üniversitesi Sanat Fuarı, İzmir
2006    Bodrum Sanat Bienali (Suça İştirak) Bodrum
2006    Ankara Üniversitesi Resim Sempozyumu
2005    Tüyap Sanat Fuarı, Galeri Baraz / İstanbul
2005    Barış Derneği / İstanbul
2004    Arc-en-Ciel Paris Sanat Galerisi, Tüyap Sanat Fuarı, İstanbul
2003    Arc-en-Ciel Paris Sanat Galerisi, Tüyap Sanat Fuarı, İstanbul
2003    Ankara Sanat Fuarı, Nurol Sanat Galerisi
2003    Arc-en-Ciel Paris Sanat Galerisi, Tüyap Sanat Fuarı, İstanbul
2003    İstanbul Sanat Fuarı, Valör Sanat Galerisi
2001    XI. İstanbul Sanat Fuarı, CEY Sanat Galerisi, İstanbul
2001    3. ODTÜ Sanat Festivali, Ankara
1997    7. Uluslararası İstanbul Sanat Fuarı, İstanbul  
1996    6. Uluslararası İstanbul Sanat Fuarı, İstanbul

ÖDÜLLER
2015    Adana Kültür ve Sanat, Ressamlar Derneği Puduhepa Bilim Sanat Onur Ödülü / Adana
2014    “Mersin En’lerini Seçiyor” Anketi Sonucu En İyi Ressam Ödülü / İstanbul
2013    Ankara Gazi Rotary Kulübü Yılın Meslek Hizmet Ödülü / Ankara
2013    Mersin 1. Kültür Etkinliği Kent Hizmet Ödülü / Mersin
2012    Uluslararası Lions Kulüpler Birliği Melvin Jones Ödülü
2011    Louvre Müzesi, Carousel Salon Sergisi Delegasyon Ödülü, Gümüş Madalya / Paris-Fransa
2011    Mersin İ.S.K. Kent Onur Ödülü
2010    Ankara Sanat Kurulunun Yılın Resim Dalında Sanatçı Ödülü / Ankara
2009    Louvre Müzesi, Carousel Salon Sergisi Delegasyon Ödülü / Paris - Fransa
2004    3. Mersin Uluslararası Müzik Festivali Sanat Özel Ödülü
1997    2. Deniz Müzesi Komutanlığı Birincilik Ödülü
1996    1. Deniz Müzesi Komutanlığı Üçüncülük Ödülü
1995    Kayseri Valiliği Resim Yarışması Ödülü
1993    26. D.Y.O. Resim Yarışması Büyük Ödülü
1993    Kültür Bakanlığı 1. Kapadokya Resim Yarışması Mansiyon
1992    Adana Çimento Sanayi Resim Yarışması Mansiyon
1992    Tekel 6. Geleneksel Resim Yarışması Birincilik Ödülü
1992    Sanatçı Gözüyle Antalya Resim Yarışması Mansiyon
1991    Körfez Belediyesi Resim Yarışması Mansiyon
1990    T.P.A.O. Resim Yarışmasında 1.Mansiyon
1989    Ordu İl Resim Yarışmasında 1.Mansiyon
1985    Mersin Uluslararası Resim-Heykel-Seramik Yarışmasında Mansiyon
1983    Turgut Pura Yarışmasında Kültür Bakanlığı Ödülü
1982    Turgut Pura Yarışmasında İzmir Resim Heykel Müzesi Ödülü

SANATÇI KİTAP VE KATALOGLARINDAN SEÇKİLER
Anonim, Grand Palais Salon Sergisi Kataloğu, Paris 2010

Celal Soycan, Tuvalde Oda Müziği, L. Ajans Yayınları, Ankara 2015

Celal Soycan – Orçun Çadırcı, Ahmet Yeşil, Georgain National Museum Publication, 2013

Celal Soycan, Ahmet Yeşil Anlatmaktan Anlamaya-From Narration to Understanding, Mutlu Son Yayınları, Ankara 2006

Dilek Şener, Ahmet Yeşil, Galeri Soyut Çankaya, Ankara 2007

Mehmet Ergüven, Tarihsiz Günlükler Sergisi Kataloğu, Ekol Sanat Galerisi, İzmir, 2015

Mehmet Ergüven, Ahmet Yeşil, Bilim Sanat Yayınları, İstanbul 2000

Mehmet Ergüven, Ahmet Yeşil, Bilim Sanat Yayınları, İstanbul 1996

Orçun Çadırcı, Visual Touches, New York 2011

Türk Delegasyonu/Delagation De La Turquie, Societe Nationale des Beaux Arts (S.N.B.A), Ahmet Yeşil, Salon 2007 Uluslararası Güzel Sanatlar Sergisi Kataloğu, Merinos Mobilya A.Ş, İzmir 2007

BİLGİ İÇİN
GALERİ SOYUT
Yıldızevler Mah. Tagore Cad (4.Cad.) Şehit Mustafa Doğan Sokak No: 82 / A – B Çankaya – 06550 / ANKARA
Tel: 0312 438 8670
galerisoyut@gmail.com
www.galerisoyut.com.tr 

16 Mart 2016 Çarşamba

ŞEBNEM TUNCER ÇAMDALI: “NAİF GÖZÜNDEN KAVACIK KÖYÜ VE KADIN”

Şebnem Tuncer Çamdalı, “Aşk”, tuval üzerine yağlıboya, 30x50 cm.

Ressam Şebnem Tuncer Çamdalı’nın 8 Mart Dünya Emekçi Kadınlar Günü kapsamında düzenlediği “NAİF GÖZÜNDEN KAVACIK KÖYÜ VE KADIN” sergisi, 30 Mart 2016 tarihine kadar Karabağlar Belediyesi Sanat Galerisi’nde devam ediyor.

RÖPORTAJ: ÜMMÜHAN KAZANÇ

Ü.K.- Sayın Şebnem Tuncer Çamdalı, ülkemizde Naif Sanat deyince ilk akla gelen ressamlarımızdan birisiniz ama yine de sizi daha yakından tanımak isteyenler için resim sanatına nasıl gönül verdiğinizi öğrenebilir miyiz? Kaç yıldır resim yapıyorsunuz?
Ş.Ç.- Yaklaşık 30 senedir resim yapıyorum. Bu tutku, çok uzun yıllar önce bir arayışın içindeyken başladı diyebilirim. Okuduğum meslek lisesinde resim branşı vardı. Öğretmenim seçmediğim için üzülmüştü. Yarım kalan bir hikaye olarak kalmış beklemiş beni. Daha sonra 1982 yılında Resim Heykel Müzesi desen kursuyla tekrar merhaba dedim. Bir daha da birbirimizi bırakmadık. Naif sanatçı Fahir Aksoy’la tanışıp bir sene onun atölye çalışmalarına katıldım. Amacım teknik malzemeyi öğrenmekti. Fahir hocam bana çok değerli bir şey öğretti, ‘kendim olmayı’.


Şebnem Tuncer Çamdalı, “Kavacık’ta Mor Bahar”, tuval üzerine yağlıboya, 40x80 cm.

Ü.K.- Önce İzmir’in Çatalkaya Dağı’ndaki ev atölyenizde resim yaptınız, şimdi de Çatalkaya Kavacık Köyünde çalışmalarınıza devam ediyorsunuz. Sanırım bu doğa ile kucak kucağa yaşamın sanatınızın gelişmesinde ve bugünkü noktaya ulaşmasında önemli bir yeri var. Bu konuda neler söyleyebilirsiniz.
Ş.Ç.- Fahir Aksoy’la bir sene çalıştıktan sonra doğa en büyük öğretmenim oldu. 1985’en beri doğada yaşıyorum. Halen yeni şeyler keşfediyorum. Yaşamın kendisi bir sanat. Sadece çizgiler, renkler değildir gördüklerim. Benim için asıl olan rüzgarın, akan derenin, öten kuşların duygularım üstündeki olumlu etkisidir. Her bahar yenilenen doğa ile uyumlanır onunla bir daha ve daha güzel olanı ararım. Doğada ve resimde yeni bir şey keşfedip heyecanlandığımda neden daha önce görmedim derim. Bu kendini adamayla ilgili bir şey. Uzun yıllar çalışmayla ilgili. Sanki sanat sen ne kadar kendini adarsan bende sırlarımı o kadar açarım diyor. Bırakamayacağım bir noktaya geldiğimi hissediyorum. Akan bir dere gibi, ne kadar adarsam kendimi o da o kadar güçlü akıyor. Her yeni resim daha bir emek istiyor. Ustalaşmak her şeyi kolaylaştırmıyor.


Şebnem Tuncer Çamdalı.
Ü.K.- İzmir Karabağlar Belediyesi’nin daveti ile 8 Mart Dünya Emekçi Kadınlar Günü kapsamında düzenlediğiniz “NAİF GÖZÜNDEN KAVACIK KÖYÜ VE KADIN” serginiz Karabağlar Belediyesi Sanat Galerisi’nde yer alacak. Bu sergide yer alan tablolarınızda kadın temasını nasıl ele aldınız?
Ş.Ç.- Sergideki resimlerimin bazıları geçmiş dönemlere ait. Biraz da kendi yaşantımdan konular. Doğada ilk yaşamaya başladığımda ne kadarda yabancı ve acemi olduğumu yansıtmışım. Şimdiyse uzun yıllardır yaşadığım köydeki insanları izliyorum. Kadınların ‘biz köyümüzde mutluyuz’ sözü beni çok etkilemişti. Köylü komşularım çalışırken de başka başka dünya işleriyle uğraşırken de mutlular…
Resim yaparken amacım ve dikkat ettiğim ve de artık kendi kendine oluşanda mutlu resimler, mutlu kadınlar. Doğayla bütünleşmiş kuşların şarkıları gibi cıvıldaşan, dere suları gibi akan kadınlar yansıtmaya çalıştım.


Şebnem Tuncer Çamdalı, “Safiş”, tuval üzerine yağlıboya, 25x25 cm.
Ü.K.- Bugüne kadar kaç sergiye katıldınız? Yurtiçinde ve yurtdışında yer aldığınız önemli etkinlikler nelerdir?
Ş.Ç.- Katıldığım karma sergiler yüzün üstünde diyebilirim. Kişisel sergilerim ise 21 oldu. Yurt dışında Fransa’da Fahir Aksoy’un düzenlediği Türk naifleri sergisine katılmıştım. İtalya'da düzenlenen Uluslararası naif bienallerine de defalarca katıldım. Burada 300 sanatçı arasından halk oylamasıyla ilk 20’ye girmiştim. Bazı yarışmalı sergilerde eserlerim sergilendi. Şehirden uzak yaşamak etkinliklere katılmamı zorlaştırdı diyebilirim.

Ü.K.- Bir tabloya başlamadan önce nasıl bir ön hazırlık yapıyorsunuz? Konularınızı nasıl seçiyorsunuz?
Ş.Ç.- Yanımda hep desen defterim, kalemim bulunur. Nereye gitsem bir şeyler çizerim. Bu bir kuş da olabilir, köy düğünlerinde dans edenler de, bağda bahçede çalışanlarda. Bazen kompozisyon desen çizerken kendiliğinden oluşur. İlkbahar geldiğinde ise gözlem yapmak için özellikle dolaşır, doğanın güzelliğini hisseder, çizerim. Daha sonra atölyemde oturur küçük kompozisyonlar tasarlarım.
Son yıllarda doğada gördüğüm bazı çizgiler daha bir görünür, anlaşılır ve birbirini tamamlar oldu. Kavisler, helezonlar… Her şeyin bir bütünlük içinde yer aldığını görmek ve bunu nasıl tuvale aktarırım sorusuyla çok uğraştım. Biraz olsun hallettim doğanın büyüsüyle oynamayı ve tuvale dökerken doğadan ilham alarak ama kendime ait olan bir şeyi bulup çıkarmam gerektiğini de öğrenmiş oldum.
Konularım genellikle ilk bahar temalıdır. Her bahar yenilen doğa beni çok mutlu eder. Yaşadığım bu muhteşem uyanışı resimlerimle paylaşırım. Beni izleyenlerin mutlu olmasını, doğaya ve dolayısıyla kendilerine dönmesine katkım olur amacı taşırım birazda.


Şebnem Tuncer Çamdalı, “Binnaz”, tuval üzerine yağlıboya, 25x25 cm.
Ü.K.- Son olarak naif sanat ya da saf yürek sanatı siz nasıl tanımlarsınız?
Ş.Ç.- Naif sanatta her bir sanatçı kendi özgün biricik yaradılışını döker tuvale. Çocukca bir heyecan ve tutkuyla yaşamak, naif sanatçıların resimlerine de yansır. Duyguların renkleri olduğunu hissetmişimdir. Bu yüzden mutluluğun peşinden koşan, renklerin peşinden de koşanlar naif sanatçılardır. Mutlu olmak için resim yapan naif sanatçıların resimlerini izleyende bu yüzden hep güzel duygular oluşturur. Bir ortak yanımızda zamanla oluşan ince çalışma tekniğidir. Ülkemiz muhteşem bir tarihsel zenginliğe sahip. Bu birikimi doğal olarak genlerimizde taşıyoruz. Uzun yıllar çalışma, daha iyiye daha güzele ulaşma arzusu içten gelen bir itilimle tuvala yansıyor. Yaşamın ve sanatın saygı ve özen gösterilmesi gereken çok özel bir armağan olduğunu naif sanatta doyasıya görürüz.

BİLGİ İÇİN

www.sebnemcamdali.8m.com


Şebnem Tuncer Çamdalı, “Kavacık’ta Düğün”, tuval üzerine yağlıboya, 50x60 cm.

6 Mart 2016 Pazar

CAM TAVANI DELEN KADINLAR SERGİSİ DOLMABAHÇE SARAYI SANAT GALERİSİ’NDE

Prof. Nazan Erkmen, Efsanelerde Kadın ve Çocuk Sergisi.
8 Mart Kadınlar Gününde "Cam Tavanı Delen Kadınlar" Karma Sergisi Türkiye Büyük Millet Meclisi Milli Saraylar Dolmabahçe Sarayı Sanat Galerisinde saat 18:00'de açılacak. Sergi 13 Mart tarihine kadar görülebilir.

8 Mart Kadınlar Günü; Prof. Nazan Erkmen'in illüstrasyonlarla "Efsanelerde Kadın ve Çocuk", Sabiha Tansuğ'un "Etnoğrafik Müze Kolleksiyonu", Şadiye Ulusoy'un "Tarihi Giysi Koleksiyonu" sergisiyle ve Haliç Üniversitesi Konservatuarı dinletisiyle bir anma, bir kutlama değil; kadın emeğine saygı duruşu günü olarak sunuluyor. Serginin açılışını Beşiktaş Belediye Başkanı Av. Murat Haznedar yapıyor.

PROF. NAZAN ERKMEN
Prof. Nazan Erkmen.


8 Mart Kadınlar Gününe "Efsanelerde Kadın ve Çocuk" sergisiyle katılacak olan illüstratör sanatçısı Prof. Nazan Erkmen iki dönem Marmara Üniversitesi Güzel Sanatlar Fakültesi ilk kadın dekanı olarak göreve atandı ve kadın dekan oranının düşük olduğu ülkemizde iki dönem seçimle üst üste dekan seçildi. 2003-2005 yılları arasında Kadın Eserleri Kütüphanesi Bilgi Merkezi Vakfının Yönetim Kurulu Başkanlığını yapan ve ihtisas alanı illüstrasyon sanatı olan Prof. Nazan Erkmen eserlerinde genellikle çocuk ve kadın konuları üzerine kurgulanmıştır. 2014’de Uluslararası Dil ve Medya Üniversitesi ve İtalya’nın en önemli kültür ve sanat vakıflarından biri olan Palazzo Fandango Incontro Vakfı tarafından Doğu ve Orta Doğu’nun en başarılı kadın sanatçıları arasında seçilmiştir. Ulusal ve uluslararası alanda toplam 25 ödül almış ve kadın konulu çalışmalarından dolayı kendisine, Türk Üniversiteli Kadınlar Derneği TÜKD tarafından “Yılın Önder Kadın sanatçı Ödülü” verilmiştir.



Sabiha Tansuğ.

SABİHA TANSUĞ
Etnografik Müze Koleksiyonunu sergileyecek olan Sabiha Tansuğ, yıllarca Anadolu’yu karış karış gezerek topladığı kıyafet ve başlıklar ile eşsiz bir koleksiyon oluşturmuş.  Etnolog, araştırmacı, yazar ve müzeci Sabiha Tansuğ her bir parçada binlerce yıllık kültürün izlerini taşıyan, dünyada eşi benzerine rastlanmayan çok özel bir koleksiyonunu ilk günkü gibi saklıyor. Etnografik Müze Koleksiyonu'nu kurduğu Müzede de sergilemektedir. Sabiha Tansuğ koleksiyonu farklı başlıklar altında toplanan birçok eşsiz parçadan oluşuyor. Bu özel koleksiyonda Osmanlı dönemi parçalarından üç etekler, dönemin dış giyiminden maşlah, ferace ve yaşmak örnekleri bulunuyor.







Şadiye Ulusoy.

ŞADİYE ULUSOY
Tarihi Giysi Koleksiyonu'nu sergileyecek Şadiye Ulusoy 30 yıldır tarihi giysiler topluyor. Cihangir’deki dört katlı müze gibi evinin her köşesi bir koleksiyonun parçası... Gecelik, sabahlık ve lizözler, şapka ve kaftanlar… Şadiye Hanım 15 yıllık emeğine şu anda bir değer biçemiyor: “Bu kadar parçayı bir araya getirmeye maddi değer biçilemez” açıklamasını yapıyor.  Kaftan (bindallı) koleksiyonu var. Son 30 senede bin parçaya yakın kıyafet toplayan Şadiye Ulusoy kullanılan malzemelerin özelliği ve işlemeler nedeniyle Osmanlı kıyafetlerine ilgi duyuyor.


Prof. Hülya Tezcan Serginin danışmanlığını, Asuman Karaşabanoğlu ise organizasyon ve koordinasyonunu yapıyor. Senelerdir 8 Mart Kadınlar Gününde ananevi hale gelen "Cam Tavanı Delen Kadınlar" Karma Sergilerinin organizasyonunu yapan 1954 Düzce doğumlu olan Karaşabanoğlu; Türkiye’nin ilk tasarım okulu olan Tatbiki Güzel Sanatlar Yüksek Okulu Seramik Bölümü mezunu. Asuman Karaşabanoğlu 20 yıla yakın bir zamandır geleneksel olarak her yıl önemli sanat insanları ve kurumlarla sürdürülen “Cam Tavanı Delen Kadınlar” etkinliğinin hamisi ve koordinatörüdür.

Sergi danışmanı Prof. Dr. Hülya Tezcan, Topkapı Sarayında 1978 yılında getirildiği Padişah Elbiseleri Bölümünün başkanlığını emekli olduğu 2006 yılına kadar sürdürdü. Topkapı Sarayı Koleksiyonundaki "Tılsımlı Gömlekler" üzerine yazdığı kitap; "Şifalı Gömlekler" 2006’da yayınlandı. Şpresa Hanım’ın Kaftanları, Dolmabahçe Sarayı, Hazine-i Hassa Salonu, 2010, Şpresa Hızalan’ın Karakalemle Osmanlı Kaftanları Sergisinin küratörlüğünü yaptı. 2015'de İstanbul Yeni Cami Hünkâr Kasrında Marmara Üniversitesi Güzel Sanatlar Fakültesinin ev sahipliğiyle yaptığı ve Uluslararası Tekstil Kongresi kapsamında düzenlenen Şadiye Ulusoy Koleksiyonu Sergisinin küratörlüğünü yaptı.


Sabiha Tansuğ Etnografik Müze Koleksiyonu.
"Cam tavan sendromu denilen öğretilmiş çaresizliği aşarak görünmez engelleri aşan" kadınlar tarafından diğer kadınlara örnek olmak ve cesaret vermek amacıyla düzenlenen serginin, kadına, kadınsal duruşa, kadının emeğine ve kadının gücüne inancın ve saygının oluşmasına, sanatın sınır tanımaz boyutları sayesinde katkıda bulunması öngörülüyor. Sergiye Beşiktaş Belediyesi, TBMM Milli Saraylar ve Kadın Eserleri Kütüphanesi ve Bilgi Merkezi katkıda bulunuyor.

BİLGİ İÇİN
Sibel Ünal

dtgsyo.mugsf@gmail.com
Şadiye Ulusoy Tarihi Giysi Koleksiyonu.


28 Şubat 2016 Pazar

TEFAF MAASTRICHT 2016

Exhibitor: Michele Beiny
Artist / Title; Alex Bernstein (America, 1972), Mood, Glass, 2005

TEFAF MAASTRICHT 2016 FUARI YAKLAŞIYOR
Bu yıl 29. defa kapılarını açacak olan TEFAF Maastricht Fuarı, dünyanın en önemli sanat fuarlarından bir olma özelliğini koruyor. Fuar 11-20 Mart tarihleri arasında Hollanda’nın Maastricht şehrinde. 

Exhibitor: Arnoldi-Livie
Artist / Title: Max Liebermann (1847-Berlin-1935), Im Tiergarten, Berlin, Pastel, 
55,5 x 75 cm, Signed lower left 'M Liebermann'


TEFAF MAASTRICHT 2016
TEFAF Maastricht is widely recognised as the world’s leading art fair, annually attracting major collectors, both private and institutional, from around the globe. In order to satisfy an ever-changing and increasingly demanding market, TEFAF constantly monitors and raises its exacting standards and commitment to quality to engender the kind of excitement and anticipation that sets the international art world alight each March. TEFAF 2016 will take place from 11-20 March at the MECC (Maastricht Exhibition and Congress Centre), Maastricht, The Netherlands.

TEFAF MAASTRICHT ANNOUNCES COLLECTING COLLECTORS, THE 2016 LOAN EXHIBITION OF MASTER DRAWINGS AND PRINTS FROM MUSEUM BOIJMANS VAN BEUNINGEN IN ROTTERDA

Fra Bartelommeo, Young man leaning on a pedestal,
and five heads, studies for bystanders in the painting
‘Madonna della Misericordia,
circa 1515. Drawing.
Museum Boijmans Van Beuningen
(Collection Koenigs).
Helvoirt, 18 February 2016. The exhibition Collecting Collectors will take place in the TEFAF Paper section and will offer visitors a small but choice selection of master drawings and prints from Museum Boijmans Van Beuningen which were acquired over the last 167 years. A particular highlight of the collection are the works by Fra Bartolommeo (1473-1517), numbering 400 sheets with 500 drawings assembled in two luxury albums by Florentine collector Niccolò Gabburri in 1729. One of the albums will be included in the selection at TEFAF Maastricht 2016, as a prelude to the forthcoming large Fra Bartolommeo exhibition in Rotterdam in the autumn of 2016.
The collection of prints and drawings is the largest subset of Museum Boijmans Van Beuningen’s collection, containing around 17,000 drawings and 65,000 prints. It provides an overview of western art history from the Middle Ages until the present day. Included in the exhibition are works by old masters such as Albrecht Dürer, Lucas van Leyden and Rembrandt van Rijn to modern and contemporary artists like Paul Cézanne, Salvador Dalí, René Magritte and Yayoi Kusama.
Museum Boijmans Van Beuningen is named after two collectors who both were essential in the establishment of the museum’s international reputation – Frans Boijmans (1767-1847) and D.G. van Beuningen (1877-1955). Boijmans’ bequest founded the museum in 1849 and in 1940 Van Beuningen acquired and then donated the majority of the Franz Koenigs collection of master drawings. Other eminent collectors who contributed greatly to the collections were Dr. Adriaan Domela Nieuwenhuis (1850-1935) and Dr. Johan Bierens de Haan (1867-1951).


Artist / Title: Carl Fabergé (1846-1920), 
Miniature egg pendant and table box, 
Moscow, circa 1900, 
In original silk covered cardboard case 8.7 x 5.2 x 3.8 cm, 
St. Petersburg, circa 1908-1917 

TEFAF 2016 EXHIBITOR LIST
Going into its 29th year, TEFAF continues to build upon its exacting standards, bringing together only the finest specialists across a wide range of disciplines to create both a vibrant marketplace and a vital forum for collectors, museum curators and international dealers.

The 2016 edition of TEFAF will welcome 269 exhibitors, including new exhibitors in TEFAF Haute Joaillerie, TEFAF Paper, TEFAF Modern and TEFAF Antiques. In TEFAF Haute Joaillerie, master jeweller Wallace Chan, Hong Kong, will present his astonishing jewelled sculptures whilst New York-based jewellers, Verdura will present contemporary versions of Suzanne Belperron’s iconic designs. The TEFAF Paper section continues to grow in strength, adding to its roster of dealers Eric Gillis Fine Art, Brussels, Patrick Heide, London, and Mireille Mosler Ltd, New York.

TEFAF Modern will incorporate Buchmann Galerie, Berlin, who last year participated in Night Fishing, curated by Sydney Picasso; revered London dealers Waddington Custot and Pearl Lam Galleries, Shanghai, Singapore, Hong Kong, whilst TEFAF Antiques welcomes Burzio, London dealers in antiques and works of art; Asian Art specialists Sydney L. Moss, London and Jean-Michel Renard, Bellenaves, experts in rare musical instruments. TEFAF is also delighted to welcome back Van Cleef & Arpels, Paris, and Maison d’Art, Monaco.


Exhibitor: Didier Aaron & Cie
Artist / Title; François-André Vincent (1746-1816), 
Couple walking with a little girl, study for 
'The Agriculture Lesson', Oil on canvas, 
66 x 55 cm, Circa 1797-1798 

TEFAF has long been selected as the platform of choice for dealers to present fresh- to-market and re-discovered works. Beck & Eggeling, Düsseldorf, will offer Dynamik Structure, 1957, one of the earliest works by German artist Heinz Mack (1931-present). This work has been acquired directly from the artist’s estate and will be offered for sale for the first time at TEFAF. Mack is well known for his contributions to op art, light art and kinetic art, and this work was created in the same year that the ZERO Movement, of which Mack was a founder member, was established.

German Expressionism has historically been well represented at TEFAF and the 2016 edition of the fair will see at least two exceptional examples on display. Nächtliche Phantasielandschaft, circa 1930-32, by Ernst Ludwig Kirchner (1880-1938), which has been also been acquired directly from the artist’s estate and will be on display with Galerie Henze & Ketterer, Wichtrach/Bern. The nocturnal subject matter of the painting and the literal translation to ‘Nocturnal imaginary landscape’ gives the viewer an insight into Kirchner’s imagination. In addition, with strong use of night-blue and yellow, the work has a sense of melancholy. Alongside Kirchner, Galerie de la Béraudière, Geneva, will bring La Horde, 1927, by Max Ernst (1891-1976), which has been in a private collection since 1966. Ernst’s iconic style is in abundance in this work and it demonstrates eloquently how central he was to the Dada and Surrealist movements.

TEFAF is known for the annual showcase it provides for works of art from all periods, from earliest antiquity to the present day. One of the earliest objects within the 2016 Fair, is an Egyptian Lug-handled Jar with Flamingoes from the Predynastic Period, Naqada II, circa 3500-3300 B.C. Exhibited by Cahn International, Basel, this conically tapered jar has been crafted from clay and has three pierced lug handles on the shoulder, decorated on both sides with a group of nine stylised flamingoes.


Exhibitor: Daphne Alazraki
Artist / Title; Jean Cassigneul (Paris, 1935), 
Apres-midi d’été, Oil on canvas, 
146 x 97 cm, Signed 'Cassigneul', 2015 

TEFAF Design regularly wins plaudits for the quality of objects for sale as well as the standards of display. Galerie Dansk Møbelkunst, Paris/Copenhagen, will bring a pair of outstanding deck chairs by one of Denmark’s finest makers, Hans Wegner (1914-2007), whose inimitable style has subsequently been reproduced by many makers around the world. Wegner was one of the foremost Danish cabinet and furniture makers, who had considerable influence on the rise in popularity for mid-century Danish design.

Galerie Aveline, Paris, will bring an exceptional set of six carved and giltwood Régence armchairs (1715-1723), which are upholstered with tapestries, most probably from the Beauvais factory, one of the most revered workshops in France. The tapestries depict scenes from the Fables de la Fontaine, which comprised 239 fables of varying lengths and were in the main adapted from the classical fabulists Aesop, Babrius and Phaedrus.

TEFAF Maastricht
TEFAF Maastricht, the world’s leading art fair, is renowned for its commitment to excellence, expertise and elegance. This is reflected not only in the magnificent range of rare works that are offered for sale at the fair, which will be held in the MECC Maastricht from 11-20 March, 2016, but also in the number of art collectors, both private and institutional, that regard TEFAF as a must-see event in the international art market calendar.

Art, more than an Asset
TEFAF shares its view of art as more than an asset with its principle sponsor, AXA Art. Their partnership provides art collectors with unique expertise covering the full range of risk prevention, conservation, recovery and restoration, to enable them to maintain their collections in the best possible condition. www.axa-art.com

FURTHER INFO
www.tefaf.com



Exhibitor: Kunstgalerij Albricht b.v.
Artist / Title: L.F.H. Apol (1850-The Hague-1936), A lane with farms in winter, Oil on canvas, 79.5 x 63.5 cm, Signed lower left 'Louis Apol f' 
 
Exhibitor: A. Aardewerk Antiquair. Juwelier b.v., Artist / Title: Art Nouveau pendant 'Poppies’, Horn, silk and coloured glass, Size?, Signed 'GIP' for Georges Pierre, France, circa 1910
Exhibitor: A La Vieille Russie, Inc, Artist / Title: Old-mine floral spray brooch, Diamonds mounted en tremblant and set in silver and gold, total circa 16 crts, Length 11.4 cm, France, circa 1870

DELACROIX AND THE RISE OF MODERN ART

Eugène Delacroix, Self Portrait,
about 1837, Oil on canvas, 65 x 54.5 cm,
Musée du Louvre, Paris (RF 25),
© RMN-Grand Palais (musée du Louvre) / Jean-Gilles Berizzi
DELACROIX VE MODERN SANATIN YÜKSELİŞİ
Londra National Gallery “Delacroix ve Modern Sanatın Yükselişi” isimli çok önemli bir sergi düzenlemiş bulunuyor. Delacroix’nın kariyerine ve diğer sanatçılar üzerinde yaklaşık 50 yıl devam eden etkilerinin incelendiği sergi 22 Mayıs 2016 tarihine kadar devam ediyor.

'Delacroix and the Rise of Modern Art', the first major presentation of Delacroix’s art in Britain for more than 50 years, surveys his dynamic career and then moves beyond it, to assess for the first time the influence he exerted for five decades following his death until the early years of the 20th century.

Few artists have had the same impact and lasting influence as Eugène Delacroix. He was the most famous and controversial French painter of the first half of the 19th century and one of the first modern masters. Each new work he exhibited was scrutinised by enthralled contemporaries including Courbet, Chassériau, and the poet and critic Charles Baudelaire. Following Delacroix’s death in 1863, generations of artists continually turned to him to find new directions for their art. Although idolised as a pioneer by artists such as Manet,Cézanne, Renoir, Van Gogh, and Matisse – unlike theirs, his name is not a household one today.


Eugène Delacroix, Tangier from the Shore, 1858, Oil on canvas, 81.1 x 99.8 cm,
© The Minneapolis Institute of Art,
Bequest of Mrs. Erasmus C. Lindley in memory of her father, James J. Hill 49.4
This exhibition will give visitors the opportunity to (re)discover this revolutionary artist. It will include over 60 works borrowed from 30 major public and private collections around the world, including the Musée du Louvre, Musée d’Orsay and the Petit Palais (Paris), the J. Paul Getty Museum (Los Angeles), the Metropolitan Museum of Art (New York), the National Gallery of Art (Washington), and the Van Gogh Museum (Amsterdam).
More than a third of the exhibition comprises a survey of works by Delacroix himself. Highlights include such masterpieces as his 'Self Portrait' of about 1837 (Musée du Louvre, Paris); 'The Convulsionists of Tangiers' of 1838 (Minneapolis Institute of Art); 'The Death of Sardanapalus', 1846 (Philadelphia Museum of Art); 'Bathers' of 1854 (Wadsworth Atheneum Museum of Art, Hartford, Connecticut); and the ferocious 'Lion Hunt' of 1861 (Art Institute of Chicago).


Eugène Delacroix, Bathers, 1854, Oil on canvas,
92.7 x 77.5 cm,
© Wadsworth Atheneum Museum of Art,
Hartford, Connecticut,
The Ella Gallup Sumner and
Mary Catlin Sumner Collection Fund.
Half the exhibition comprises works by artists of later generations who also fell under the impact of Delacroix’s achievement. Chassériau’s art in particular would not have been possible without the example of the older master. Among the masterpieces are Bazille’s rarely seen 'La Toilette' (Musée Fabre, Montpellier), Van Gogh’s 'Pietà' (after Delacroix)  (Van Gogh Museum, Amsterdam), 'Olive Trees' (Minneapolis Institute of Art), Cézanne’s 'Battle of Love' (National Gallery of Art, Washington), 'Apotheosis of Delacroix' (Musée d’Orsay, Paris), and Matisse’s Study for ‘Luxe, calme et volupté’ (Museum of Modern Art, New York). The exhibition ends with Kandinsky’s 'Study for Improvisation V' of 1910 (Minneapolis Institute of Art), arguing for a direct line of descent extending from the Romantic master to the origins of abstraction.

The complex and rebellious artist whom Baudelaire called ‘a poet in painting’ was the very model of the bohemian, driven by personal vision and unafraid of official opposition. Delacroix is credited with liberating colour and technique from traditional rules and practices, paving the way for new styles of painting. His use of vigorous and expressive brushstrokes, his study of the optical effect of colour, his daring compositions and exotic subjects inspired the Impressionists, Post-Impressionists, Symbolists, and Fauves to push the boundaries of their own creativity. All these admirers saw in Delacroix’s trailblazing vibrancy of colour and vivid portrayal of human emotions the impetus to break the rules and to dare to innovate and experiment with their own work.
“Delacroix was passionately in love with passion, but coldly determined to express passion as clearly as possible" (Baudelaire). One entry in the artist’s diary reads, “I dislike reasonable painting.”


Pierre-Auguste Renoir,
Madame Clémentine Valentine Stora (L'Algérienne),
1870, Oil on canvas, 84.5 x 59.7 cm,
© Fine Arts Museums of San Francisco, California,
Gift of Mr. and Mrs. Prentis Cobb Hale in honour of
Thomas Carr Howe, Jr. (1966.47)
Delacroix caused a sensation on the art scene with his first submission to the Paris Salon in 1822, the monumental 'Barque of Dante' (Musée du Louvre, Paris). It was largely derided, yet was later purchased by the French State. This pattern of widespread condemnation, countered by a vigorous, enlightened support, would continue throughout Delacroix’s life. The painting was later copied by Manet and his version will be seen in the show, as will Renoir’s copy of Delacroix’s 'Jewish Wedding in Morocco' (Worcester Art Museum, Massachusetts). Many young artists began their education by emulating Delacroix.

Delacroix travelled to England in 1825 where he visited the studios of Thomas Lawrence and Richard Parkes Bonington. The colour and handling of English painting influenced his only full-length portrait, the elegant portrait of 'Louis-Auguste Schwiter' of 1826–30 (National Gallery, London). He also started exploring subjects of violence and sensuality, which would prove to be recurrent in his work. His 1827 'The Death of Sardanapalus', even more controversial than the 'Barque of Dante' when first shown at the Salon, is represented here by the 1846 replica (on loan from the Philadelphia Museum of Art), which Delacroix painted for himself when he finally managed to sell the original, large-scale work. It demonstrates how Delacroix effectively combined gruesome fantasy, sensuous beauty, exotic colours, and innovative composition to make a painting both pleasing and shocking.


Gustave Courbet (1819-1877), The Trellis, or Young Woman arranging Flowers, 1862, Oil on canvas, 109.2 x 135.3 cm, © The Toledo Museum of Art, Toledo, Ohio, Purchased with funds from the Libbey Endowment, Gift of Edward Drummond Libbey, 1950.309
In 1832 Delacroix travelled to Morocco, and that visit would provide subject matter for many of his future paintings, which would have a profound impact on the work of Renoir, Gauguin, and Matisse. From 1833 Delacroix received numerous commissions to decorate public buildings in Paris, including the Galerie d’Apollon of the Louvre and the Chapelle des Saints-Anges at St Sulpice. The latter is his spiritual testament and was understood by contemporaries to mark a stunning revival of creativity in Delacroix’s final years.

Christopher Riopelle, National Gallery Curator of Post-1800 Paintings said: “The opportunity to reintroduce a stunningly original and audacious artist to the British public after far too long makes this an exciting exhibition. But to also show Delacroix as a leader among his contemporaries and a spur to creativity among artists for 50 years after his death – up to the time of Matisse and Kandinsky – reaffirms his central role in the development of modern art.”


Edouard Manet, Music in the Tuileries Gardens, 1862, Oil on canvas, 76.2 x 118.1 cm, The National Gallery, London, Sir Hugh Lane Bequest, 1917, © The National Gallery, London
Gabriele Finaldi, National Gallery Director said: “Delacroix is one of the defining painters of the 19th century; trailblazing, passionate, totally committed to his art, and immensely influential. The exhibition explores his achievement and his impact on painters as varied as Van Gogh and Kandinsky.”

ORGANISATION
The exhibition is organised by the Minneapolis Institute of Art and the National Gallery, London. Exhibition curators: Christopher Riopelle, Curator of Post-1800 Paintings at the National Gallery, London; Patrick Noon, Patrick and Aimee Butler Chair of Paintings at the Minneapolis Institute of Art.

FURTHER INFO

nationalgallery.org.uk or call 0800 912 6958 (booking fee).


Vincent van Gogh (1853 - 1890), Olive Trees, 1889, Oil on canvas, 73.7 x 92.7 cm, © The Minneapolis Institute of Art, The William Hood Dunwoody Fund 51.7